Best Blogger Tips

Selamat Menyambut Maulidur Rasul

Salam semua,,,,hari nie merupakan hari yang penting terutamanya bagi semua umat Islam,,,12 Rabiulawal merupakan tarikh kelahiran nabi terakhir kita iaitu Nabi Muhamad S.A.W,,,,tapi ramai yang tidak menghayati kenapa kita meraikan tarikh ini,,,,yang kita tahu apa?,,

"Aku nak makan nasi minyak dalam dulang kat masjid"
"Hari nie kan cuti, aku nak tengok wayang dengan awek akulah"
"Tidur je lah satu hari nie, bosan kot"

Hurmm, Ishk3....Kenapa kita susah nak luangkan masa untuk memperingati baginda,,,Even Rasullulah menangis kerana umatnya sebelum baginda menghembuskan nafasnya yang terakhir, tapi kita? Masih ada lagi kat luar sana yang tak tahu makna disebalik 12 Rabiulawal nie,,, tapi kita yang tahu pun tak buat apa-apa,,,maknanya kita sama je la macam diorang kan? Kenapa tidak kita ambil masa seketika dan berselawat ke atas baginda,,kenang semula apa yang telah Rasullulah lalui sepanjang kehidupannya dalam menyebarkan dan mempertahankan Islam,,,(cakap macam lah dia ustaz),,, mungkin aku bukan ustaz, tapi aku tulis entri nie untuk menasihati diri aku sendiri...Kita sama-sama muhasabah diri...(^^,)




0 pendapat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...