Best Blogger Tips

Cara-cara edit lagu dalam PES 2011

Salam semua,,,ok,,sape yang tak tahu PES 2011 ni benda apa?? Haha, sedih la bagi yang tak tahu, PES 2011 ni game bola sepak terbaik di zaman ini(penuh bersemangat),,,So, hari ni saya nak share cara-cara nak edit lagu dalam PES 2011,,,ramai orang tahu main jer game ni,,tapi kan lagi best kalau lagu-lagu dalam game PES 2011 semua lagu yang kita suka...btul x?..

First Step :
Download dulu PES Sound Converter. Korang kena tukar format lagu yang korang nak masukkan dari MP3 kepada ADX. Kita ambil lagu (Faizal Tahir - Adrenalin) sebagai contoh. Download Converter sini.



jangan lupa tanda dan pilih location output

Second Step :
Rename lagu mengikut format ini, (nama lagu - penyanyi_nombor pilihan). Pastikan semua huruf kecil. So, lagu faizal tahir tadi, kalau kita rename, jadilah macam ni,,,(adrenalin - faizal tahir_28.adx).


Nombor pilihan tu pula korang tak boleh letak suka-suka je...korang kena pilih dari nombor 14 sampai nombor 60 kecuali nombor 20,39,41,42 dan 43. Satu nombor untuk satu lagu je. So, korang boleh letak 42 buah lagu yang korang suka. Lepas convert dan rename semua 42 lagu tu, masukkan dalam satu folder dan rename folder tu kepada (dt02.img).


Third Step :
Create satu Text Document baru. Taip coding macam kat gambar bawah ni.


Lepas tu space sebaris. List kan lagu-lagu yang korang sudah masukkan tadi. Ikut susunan nombor lagu dan tulis mengikut format nie (nombor lagu, "Nama Lagu","Penyanyi"). Ikut macam dalam gambar. Awalan huruf mesti huruf besar. Koma jangan lupa. So, lagu faizal tahir tadi jadi macam nie...


Kemudian, rename Text Document nie kepada (songs).

Last Step :
Cut folder (dt02.img), dan paste dalam folder Pro Evolution Soccer/kitserver/img...Cut text document (songs) tadi dan paste dalam folder Pro Evolution Soccer/kitserver...Jangan salah paste...dalam folder PES 2011 ada dua folder img....

Tengok image dt02 die,,,lain kan...so jangan paste dalam ni



Yang nie baru betul...Make sure korang delete folder dt02.img yang dia bagi nie dulu, sebelum paste yang korang punya. Kalau tak, nanti dia tak replace, dia imerge(gabung).

So, kalau korang dah buat tapi tak jadi, just comment jer kat bawah nanti aku jawab. Ok.....(^^,)

7 pendapat:

systemeister said... Best Blogger Tips

baguih....

Anonymous said... Best Blogger Tips

ingat, buat smpai jadik..!
all in your hand!

Unknown said... Best Blogger Tips

@Anonymous
xbleyh la cbb ada 1 jew folder img...cam ne 2 ek??

Khai Rul said... Best Blogger Tips

kena install PESEDIT patch dulu

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Khai Rulkalau kite letak kurang drp 40 lagu, bleh??????

Muhammad Zaid Zack said... Best Blogger Tips

nak paste yg mana..??...lagu ke text dokumen tu..??

Muhammad Zaid Zack said... Best Blogger Tips

@systemeister nak post yang mana..??..text ke lagu tu..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...