Best Blogger Tips

Handphone review : Handphone Concept yang luar biasa !!! (part III)

Salam readers, jadi hari ini ialah part III handphone concept yang aku nak tunjuk kat korang semua. Tak ubah macam part I dan part II, model handphone concept sememangnya mengarut dan luar biasa. Jom kita review...

1. Window Phone
Model nie khas untuk pengguna yang mengikuti perkembangan cuaaca. Kenapa? Model nie boleh menjangka cuaca dengan cepat dan tepat. Yang best nya model nie bukan setakat touchscreen jer, korang boleh taip mesej menggunakan tulisan tangan apabila  korang hembus kan nafas kat screen dia. Best tak?





2.Visual Sound
Model nie direka khas untuk pengguna yang ada masalah pendengaran. Ia bekebolehan menukarkan bunyi kepada tulisan. Tak paham? Macam nie, kalau kawan korang call, diorang akan cakap macam biasa, tapi dekat visual sound nie tak akan keluar bunyi, sebaliknya ia ditukarkan menjadi tulisan supaya ia dapat dilihat. Tak paham juga? tengok la gambar bawah nie...



3.Cola-cola powered Phone
Model nie paling pelik. Rekaan Nokia nie tak menggunakan elektrik sebagai punca kuasa, sebaliknya ialah air bergas Cola-cola. Pelik kan? Enzyme dalam air coke nie akan digunakan untuk menghasilkan elektrik. Dikatakan cara ini mampu memberikan kuasa bateri 4 kali ganda dari bateri lithium yang kita guna sekarang nie. Kalau air coke tak de jual macam mana? Coke Radix or 100 Plus boleh guna tak? Hahaha.



4.Nokia E-Cu
E ialah untuk Environment dan Cu merujuk kepada Copper. Model nie pun lain dari yang lain. Cas bateri menggunakan tenaga haba atau lebih dikenali sebagai heat-conducting charging system. So, korang simpan dalam poket seluar pun dah tercas. Tapi pengguna kat antratika mungkin menghadapi sedikit kesulitan. Hahaha.



5.Sony Ericsson FH
Model nie boleh flip dan rotate. Dengan kata lain, dia ada dua skrin yang boleh dipisahkan. Style kan? Sekali tengok macam Digivice (Digimon Divice) la pula. Hahaha.




Pelik-pelik jer design diorang nie. Entah jadi ke tak model-model nie. Kalau jadi kenyataan, memang teruja la, lagi-lagi peminat gajet-gajet phone. Hope you all enjoy it,,,(^^,)

5 pendapat:

Athirah Khairina said... Best Blogger Tips

Weee...
Mmg terhebat! XD

Firdaus Life said... Best Blogger Tips

ape yang konsep memang melampau canggih dan mendepani zaman

DonutVanila said... Best Blogger Tips

memang stylo gle la phone2 ni..ble la diorg nk official launch eh..hahaha

:: cikNuurul :: said... Best Blogger Tips

*isk,isk,isk,* sedih jap sbb xjmpe kotak ni,.

*_* muke excited!,.weeeeeeee,bestnyer fon cmtu,.haha,,mmg canggih trlampau,.hehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

canggih sangat susah nak pakai la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...